The competencies of Egress and its relationship with the labor market in the area of Political Sciences
DOI:
https://doi.org/10.29105/pgc4.8-5Keywords:
Political sciences, competencies, graduates, research, labor market.Abstract
This article is the product of a research, which objective was to determine if the competences used in the Bachelor of Political Science are adequate. The method of analysis was applied, with a quantitative approach, non-experimental design, under a correlational level. After analyzing the results, it was found that: there is a correlation between the competences of graduation and the labor competences that work requires in the three main aspects of labor demand. It is concluded that it is important that graduates can adapt to the demands of employment, and this is achieved through the fulfillment and development of skills that allow them to be placed in a competitive context that demands educational quality and adaptation to change.Downloads
References
Bandala, O. (2012). Ciencia Política II: Red Tercer Milenio S. C. Recuperado en: http://www.aliat.org.mx/BibliotecasDigitales/derecho_y_ciencias_sociales/Ciencia_politica_II.pdf
Díaz, (2006). “El enfoque de competencias en la educación ¿Una alternativa o un disfraz de cambio? Perfiles educativos”. Distrito Federal, México: Universidad Nacional Autónoma de México.
Díaz-Barriga, F. (2010). Estrategias docentes para un aprendizaje significativo. México: McGraw Hill.
Hernández, R. (2010). Metodología de la investigación (5ª Edición). México. McGraw-Hill.
Hofstadt, C. y Gómez, J. (2006). Competencias y habilidades profesionales para universitarios. Madrid: Diaz de Santos.
Kedrov, M. (1967). La Ciencia. México, D.F. Grijalbo S.A.
León, O. y Montero, I. (2003). Métodos de investigación en psicología y educación (3ª Edición). Madrid. McGraw-Hill
Plan de Estudios (2009). Licenciatura en Ciencias Políticas y Administración Pública. Monterrey.
Secretaría de Educación Pública - SEP. (2007). Secretaría de Educación Pública. México. Recuperado de https://www.sep.gob.mx/work/models/sep1/Resource/93128/5/PSE-PISAV2.pdf
UNESCO (2000). Desafíos de la Educación. Instituto Internacional de Planeación de la Educación. Recuperado en: http://unesdoc.unesco.org/images/0015/001591/159155s.pdf
Universidad Autónoma de Nuevo León. (2008). Modelo Educativo de la UANL. Cd. Universitaria: UANL.
Universidad Autónoma de Nuevo León. (2009). UANL, Plan de Desarrollo Institucional, 2007-2012, primera actualización. Cd. Universitaria: UANL.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Política, Globalidad y Ciudadanía
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional.